ماشین اصلاح صورت

خرید ریش تراش مناسب

نحوه انتخاب یک ریش تراش برقی – راهنمای خرید

همانطور که می دانید زمانی بود که اغلب مردم از تیغ برای اصلاح استفاده می کردند. اما این روزها انجام همه کارها از جمله اصلاح با سرعت و رفاه زندگی امروز هماهنگ شده است.

یک ریش تراش برقی به شما این امکان را می دهد که بدون صرف زمان زیاد اصلاح کنید. از آن جا که ریش تراش برقی کاملا با صورت در تماس نیست از برش و کبودی نیز در امان خواهید بود. با این حال، الزاما هر ریش تراش برقی موجود در بازار نمی تواند نیازهای شما را برآورده کند. بنابراین، قبل از انجام خرید مهم است که ابتدا نیازهای اصلی خود را درک کنید. در اینجا چند نکته در مورد انتخاب بهترین ریش تراش برقی برای برآوردن نیازهای شما را برمی شماریم.

راهنمای خرید یک ماشین اصلاح برقی مناسب

هدف از خرید ماشین اصلاح – فویلی ، چرخشی و تریمر

آیا می خواهید هر روز صبح اصلاح کنید ؟ یا فقط می خواهید موهای چهره خود را کوتاه کنید تا بیش از حد رشد نکند؟ هدف اصلاح خود را معین کنید و سپس بین فویل ریش تراش و ریش تراش ها را انتخاب کنید. تیغه های فویلی برای افرادی که هر روز اصلاح میکنند و پوست حساس دارند مناسب است. در ریش تراش های فویلی فلزی نازکی وجود دارد که مانع از تماس مستقیم تیغه با پوست شما می شود. این موضوع باعث می شود پوست شما تحریک نشود. با این حال، ریش تراش فویلی برای برای پیرایش موهای بلند مناسب نیست. از طرف دیگر، ماشین اصلاح چرخشی دارای چرخ های چرخشی با سرهای شناور است که برای تنظیم خطوط صورت طراحی شده اند و در نتیجه می توانید در اصلاح موهای قسمت هایی که دسترسی به آن ها دشوار است نتایج خوبی تجربه کنید. این نوع از ریش تراش می تواند موهای بلند و موی صورت که درجهت های مختلف رشد می کند را پیرایش کند. تیغه های چرخشی و فویلی بسته به تعداد سر و فویل ها متفاوت است.

 

مصرف برق : باسیم و بدون سیم

ریش تراش های الکتریکی از نظر مصرف برق به سه نوع اصلی تقسیم می شوند:آن هایی که با بابری های غیر قابل شارژ کار می کند (باتری های قلمی و غیره)، آنهایی که با باتری لیتیومی قابل شارژ کار می کنند (اکثر ریش تراش های امروزی) و تیغه های برقی. در مورد ریش تراش هایی که با باتری لیتیومی کار میکنند ، مطمئن شوید که قبل از استفاده کاملا شارژ شده است. به این ترتیب، در هنگام استفاده از آن نگران تمام شدن باتری آن نیستید ، چرا که اکثر ریش تراش های امروزی حدود یک ساعات قابلیت استفاده پس از شارژ را دارند. ریش تراش هایی که با باتری قلمی کار می کنند با توجه به مصرف زیاد انرژی دستگاه، برای استفاده روزانه ایده آل نیستند. با این حال این دستگاه ها برای کسانی که اغلب سفر می کنند مناسب است. ریش تراشی هایی که با برق مستقیم شهری کار میکنند تقریبا نادر هستند، زیرا سیم آن ها معمولا هنگام اصلاح می تواند آزار دهنده باشد.

ریش تراش مرطوب / خشک

بعضی افراد ترجیح می دهند برای صرفه جویی در زمان ، از ریش تراش برقی خود در حمام استفاده کنند. همچنین اگر پوست حساس یا دارای آکنه دارید، احتمالا بخواهید از ژل یا کرم اصلاح استفاده کنید، که در این حالت باید از مدل های مرطوب / خشک استفاده شود.

 

نکته ۱: هنگام انتخاب ریش تراشی مرطوب / خشک باید دقت کنید، زیرا همه ی مدل های مرطوب / خشک امکان استفاده همزمان از ژل ها یا کرم های اصلاح را ندارند. این مسئله در مورد دستگاه هایی که قیمت بالاتری دارند و دارای پایه تمیزکننده و شارژر هستند مهم تر است. چرا که ژل ها یا کرم ها می توانند به پایه تمیزکننده و شارژر آسیب برسانند. البته اغلب ماشین های ریش تراش معمولا امکان استفاده همزمان با ژل ها و کرم ها را دارند، بنابراین برخی افراد از کرم های اصلاح استفاده می کنند و قبل از قرار دادن ریش تراش در پایه، ریش تراش را پاک می کنند. اما این کار برای دستگاهی که روی آن مرطوب/ خشک قید نشده است ایمن نیست و دستگاه را از گارانتی خارج می کند.

نکته ۲: به طور معمول، مدل های اصلاح مرطوب / خشک هنگامی که به پریز برق متصل می شوند، کار نمی کنند. این مسئله به دلیل ایمن بودن دستگاه در حالت استفاده در حمام و برای جلوگیری از برق گرفتگی است .

سهولت تمیز کردن ریش تراش – تمیز کردن و شارژ کردن دستگاه

تمیز کردن یک عنصر بسیار مهم  هنگام استفاده از تیغه های الکتریکی  است. افراد دارای پوست حساس به علت شرایط غیر بهداشتی مستعد ابتلا به عفونت هستند. بنابراین شما باید بعد از هربار استفاده، تیغه را تمیز کنید. روش تمیز کردن ممکن است بسته به نوع دستگاه متفاوت باشد. تیغه های فویل را نسبت به نوع چرخشی خود راحت تر تمیز می شوند، اما باید مراقب باشید که در هنگام پاک کردن به فویل نازک آسیبی نرسد. مدل های پیشرفته تر (و البته با قیمت بالاتر) پایه ای دارند که شستشو و شارژ دستگاه را انجام می دهند و براساس میزان کثیف بودن دستگاه به صورت خودکار میزان شستشو را تنظیم کرده و به انجام می رسانند. حتی مدل های جدید بازار تیغه ها را ضد عفونی میکنند.

جابه جایی هنگام اصلاح

تحرک، بخشی جدایی ناپذیر در عمل اصلاح است و بنابراین باید آن را به عنوان یک عامل تاثیر گذار در انتخاب دستگاه مناسب در نظر بگیریم. ریش تراش با یک پایه شارژ( باتری لیتیومی ) یا با باتری قلمی (در مدل های قدیمی تر)، حداکثر امکان جابه جایی و نتایج بهتر را ارائه می دهد. و البته همانطور که اشاره کردیم ریش تراش های دارای باتری قلمی استفاده محدود دارند و نیز تیغه های گردشی جابه جایی مناسبی دارند چراکه این تیغه ها در جهت اصلاح قرار می گیرند.

محدوده قیمت ریش تراش های برقی

اگرچه خرید با قیمت پایین وسوسه انگیز است، اما ممکن است دستگاه ارزان ، کیفیت و کارایی مورد انتظار شما را نداشته باشد. ماشین اصلاح با کیفیت بالا برای مدت طولانی استفاده خواهد شد و علاوه براین از نتیجه ی اصلاح رضایت بیشتری خواهید داشت، بنابراین ارزش هزینه کردن را دارد. به هرحال با توجه به هزینه ای که برای این کار در نظر گرفته اید می توانید انتخاب های متنوعی در بخش ریش تراش های ایران شیور داشته باشید.

 

تعویض تیغه های ریش تراش

ریش تراش های برقی مانند ریش تراش های سنتی نیاز به جایگزینی تیغه دارند. با گذشت زمان، فویل و تیغه ها در برش الکتریکی از بین می روند و باید حداقل یک بار در سال تعویض شوند. هنگام انتخاب ریش تراش، در مورد اینکه آیا مدل مورد نظر شما دارای مجموعه ی تعویضی فویل و تیغه یا سر چرخشی است یا خیر، دقت کنید. همچنین در مورد چگونگی پیدا کردن و خرید قطعات جایگزین مدل خود می توانید در بخش قطعات مصرفی ایران شیور قطعه مورد نظر خود را جست و جو کنید و در صورت نیاز به راهنمایی با پشتیبانی ایران شیور تماس بگیرید. در نظر داشته باشید برای مدل هایی که قیمت بالاتری دارند  قطعات تعویضی نیز قیمت بالاتری دارند وبه این نکته هم در هنگام خرید ریش تراش دقت بفرمایید.

 

ماشین اصلاح برقی یک گزینه عالی برای افرادی است که می خواهند اصلاح سریع تر و آسان تری داشته باشند. آیا تجربه ی خاصی در استفاده از این دستگاه دارید؟ لطفا با ما و دیگران در همین صفحه به اشتراک بگذارید.