سیک اپیل

نکات استفاده از اپیلاتور مناسب

اگرمیخواهید برای اصلاح موهای زاید،  دردسر پاک کردن کرم ها و مواجهه دوباره با موهایی که سریع رشد می کنند را نداشته باشید اپیلاتور برای شما انتخابی مناسب است . اپیلاتور میتواند رشد موهای زائد بدن شما را تا ۶ هفته به تعویق بیندازد.

دراین مقاله میخواهیم درباره ی اینکه چگونه میتوان با استفاده مناسب از اپیلاتور نتیجه مطلوب گرفت صحبت کنیم. این وسیله کوچک به شرط استفاده صحیح میتواند همراه خوب و همیشگی شما باشد.

۱٫ انتخاب اپیلاتور مناسب

واضح است که قیمت ایپلاتور های بازار به قیمت ارز وابستگی کامل دارد . بازه ی قیمت ایپلاتور ها هم اکنون حدودا بین ۲۵۰٫۰۰۰ تومان تا ۱٫۲۵۰٫۰۰۰ است . این بازه قیمتی به عواملی همچون کیفیت و برند مورد نظر بستگی دارد و طبیعتا هرچه بیشتر پول بدهیم کیفیت بهتری را تجربه میکنیم و این کیفیت بهتر به این معناست که مثلا موهای ریزتر بهتر و راحت تر پیرایش میشوند و یا اینکه میتوان اپیلاتور مورد نظر را در قسمت های بیشتری از بدن استفاده نمود.

اگر بار اول است که میخواهید از اپیلاتور استفاده کنید به شما توصیه میکنیم از نوع «خشک و مرطوب» استفاده کنید. چراکه این نوع اپیلاتور زیر دوش هم قابل استفاده است . در نتیجه میتوانید در آرامش و زیر آب گرم که باعث بازشدن منافذ پوست میشود به استفاده از دستگاه خود بپردازید. زیرا در این حالت موها راحت تر از پوست خارج میشوند و درنتیجه تحریک پوست به حداقل میرسد. هم چنین موها در حمام به راحتی شسته میشوند و دردسر جمع کردن آنها را نخواهید داشت.

به زودی مقالات بیشتری درباره تفاوت اپیلاتور ها منتشر خواهیم کرد و در این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار شما خواهیم گذاشت.

۲٫ برنامه ریزی مناسب

باید در استفاده از اپیلاتور از عجله پرهیز کنید به ویژه اگر در این امر تازه کار هستید! زمانی را برای این کار در نظر بگیرید که کسل نیستید زیرا در این حالت با حوصله بهتر این کار را انجام خواهید داد و حساسیت کمتری خواهید داشت. همچنین ابتدای استفاده از اپیلاتور در مقایسه با استفاده از وسیله ای مانند تیغ زمان بیشتری طلب میکند اما بعد از چند مرتبه استفاده، می توانید این کار را در زمان کمتری انجام دهید.توجه داشته باشید که حتی هنگامیکه با تجربه شوید نقاط قرمز ریزی را روی پوست مشاهده خواهید کرد که بعد از چند ساعت از بین خواهند رفت و این امر کاملا طبیعی ست .

۳٫آماده سازی پوست

قبل از استفاده از اپیلاتور بهتر است ابتدا سلول های مرده پوست را شست و شو دهید. کنار رفتن سلول های مرده پوست باعث می شود احتمال اینکه موهایی که هنوز کاملا رشد نکرده اند زیر پوست باقی بمانند کاهش پیدا کند و بعد از استفاده از اپیلاتور سریع رشد نکنند و زحمت شما را بعد از مدت کوتاهی کم فروغ نکنند .

اگر از اپیلاتور هایی که ضد آب نیستند استفاده می کنید، باید قبل از شروع از خشک بودن پوستتان اطمینان حاصل کنید . برای اینکه موها از جای خود به حالت ایستاده دربیایند ، حوله یا وسیله دیگری که برای خشک کردن پوست استفاده میکنید را در جهت عکس رویش موهای بدن بکشید. بعضی از بانوان از پودر بچه استفاده میکنند که این امر سبب می شود پوست به بهترین شکل خشک شود و کاملا قابل رویت باشد ولی باید مراقب باشید به اپیلاتور ازین جهت آسیبی نرسد.

در حالتی  که از ایپلاتوری با قابلیت «خشک و مرطوب » استفاده میکنید بدیهی است نیازی به خشک کردن پوست نیست ، اما همیشه بهتر است که پوستی تمیز داشته باشید. این امر فقط به دلیل رعایت بهداشت نیست، بلکه به این دلیل است که مرطوب کننده ها، لوسیون ها و کرم بدن می توانند مو را چرب کرده و توسط موچین های ایپلاتور به سختی گرفته شوند.

۴٫ شروع کنید

اگر دفعات اول استفاده از اپیلاتور را تجربه میکنید این مرحله ممکن است برای شما کمی دلهره آور باشد ، اما دلیلی برای دلهره وجود ندارد ! اپیلاتور ها آنقدرها که برای دفعه اول به نظر می آیند قوی یا ترسناک نیستند. ابتدا در ناحیه ای که کمتر حساس است، (مانند پایین پای خود را شروع کنید. با یک دست، اپیلاتور خود را نسبت به بدن با زاویه ۹۰ درجه نگه دارید، روی پوستتان به آرامی حرکت دهید، اما به پوست ضربه نزنید. هر زاویه ای دیگر باعث می شود موچین ها کارایی خوبی نداشته باشند و ممکن است باعث فشار و آسیب به موچین ها شود. همزمان، با دست دیگر خود پوست را محکم بکشید این کار باعث می شود موها راحت تر خارج شوند و احساس ناراحتی پوست کمتر شود. نفسی عمیق بکشید و اپیلاتور خود را در حالت آهسته قرار دهید و آن را درجهت مخالف روییدن مو حرکت دهید.

مطمئنا، این فرآیند می تواند کمی ناراحت کننده و حتی خسته کننده باشد، اما مطمئن باشید که آنقدر بد نیست که آن را کنار بگذارید. هنگامی که روحیه بهتری دارید می توانید به خوبی این کار را انجام دهید.
جهت رشد موی شما ممکن است به تدریج در بدن شما تغییر کند، یا در برخی قسمت ها  مانند زیربغل در دو جهت و یا حتی بیشتر رشد کند! توجه داشته باشید یک جهت را در نظر بگیرید و سپس سراغ جهت دیگر رشد موها بروید.

هر چه موچین های اپیلاتور را آهسته تر روی بدن حرکت دهید احتمال اینکه موها توسط موچین ها گرفته شوند بیشتر می شود. اگر در ابتدا خسته شدید جای نگرانی نیست و می توانید کل بدن را به چند نوبت تقسیم کنید و بعد از مدتی ، کار را ادامه دهید.

۵٫ نکات بعد از انجام اپیلاسیون :

بعد از اپیلاسیون ممکن است پوست شما کمی قرمز و ملتهب شده باشد که این امر کاملا طبیعی ست و احتمالا بعد از چند ساعت برطرف می شود.هر چند این امر هر بار رخ می دهد اما برای دفعات بعد کمتر می شود . در این حالت می توان با استفاده از آلوئه ورا این امر کاهش داد و در قسمت های حساس نظیر خط بیکینی یا زیر بغل خود می توانید از روغن درخت چای استفاده کنید (هرچند که خراشیده شده باشد). روغن درخت چای آنتی بیوتیک طبیعی است و می تواند از فولیکولیت(التهاب ریشه مو) جلوگیری کند.

۶٫ بهداشت

حالا نوبت پاک کردن اپیلاتور است ! بیشتر مدل ها یک تمیز کننده مسواک مانند کوچک دارند که با استفاده از آن می توانید موهای روی اپیلاتور را زدوده و تمیز کنید. در صورتی که اپیلاتور شما ضد آب است می توانید قسمت بالا و سری های آن را نیز بشویید و در صورت نیاز با الکل فرار کاملا تمیز کنید.

۷٫ قدم های بعدی

بعد از چند روز سلول های مرده پوست خود را دوباره بشویید تا موهای زودرس از بین بروند. این کار را هفته ای یکبار تا زمانی که به اپیلیت ادامه می دهید انجام دهید . همچنین ممکن است چندین ناحیه بعد از چند روز به زدودن مو نیاز داشته باشند. این ممکن است به این دلیل است که شما موها را به جای اینکه آنها را از ریشه بردارید، فقط قطع کرده اید ، یا ممکن است به این دلیل باشد که آنها در مرحله ای متفاوت از چرخه رشد موهایی که زدوده اید بوده باشند و اکنون نوبت رشد آن ها رسیده باشد.

زدودن موهای این نواحی خوب است به ویژه اینکه نواحی کوچک حساسیت محدودتری ایجاد میکنند . به علاوه آنکه اگر ایپلاتور با کیفیتی انتخاب کرده باشید ، موهای بسیار ریز را هم که تا کنون متوجه ان ها نبوده اید را می زدایید.

پس اگر بخواهیم نکات را خلاصه و مرور کنیم باید بگوییم:

مدل های مرطوب و خشک را انتخاب کنید: این کار به شما انتخاب بیشتری می دهد و به خصوص برای کسانی که تجربه زیادی ندارند مناسب است. درد کمتر در هنگام استفاده و تمیزکردن دستگاه نیز راحت تر است.

دستگاهی که دارای نور است را انتخاب کنید – بسیاری از مدل ها دارای یک چراغ هوشمند هوشمند در جلو هستند که موهای ظریف و نازک شما را نشان می دهد و ممکن است بدون این نور آن ها را نبینید و جا بمانند.

اپیلاسیون درعصر: عصر ها شما آرامش دارید، آستانه درد شما بالاتر است و اگر شما بر روی پوست خود قرمز شود، فرصت کافی دارید که تا روز بعد این التهاب از بین برود.

دوش گرفتن قبل از استفاده : در صورتی که اپیلاتور شما ضد آب است دوش قبل از استفاده ، پوست را تمیز می کند، موها را راحت تر می کند و منافذ پوست را برای استخراج موهای بیشتر باز می کند.

پوست خود محکم را بکشید : این کار به خصوص برای مناطق حساس  کمک می کند تا حتی موهای زائد راحت تر صاف و راحت تر زدوده شوند.

انجام اپیلاسیون در گرما:  دراین حالت منافذ شما نرم تر و باز است و پوست شما حساسیت کمتری خواهد داشت.

بهداشت منظم : قبل و چند روز پس از اپیلاسیون ، برای جلوگیری از التهاب ریشه موهای مزمن سعی کنید یک روش طبیعی را برای زدودن سلول های مرده انتخاب کنید.

سیکل خود را بشناسید : در طول عادت ماهیانه بانوان ، بدن حساسیت بیشتری نسبت به درد دارد و بهتر از این کار را به زمانی که با نشاط هستید محول نمایید تا درد کمتری احساس کنید.

 

جمع بندی

نکات و راهکارهای مهم درباره استفاده از اپیلاتورها تقدیم شد . اگر میخواهید مطالب بیشتری در این رابطه بدانید مقالات دیگر ما را مطالعه بفرمایید . همچنین توضیحات محصولات موجود در سایت نیز می تواند به شما در شناخت محصولات کمک کند.

اگر در این رابطه نکاتی دارید خوشحال میشویم دربخش نظرات همین صفحه با ما درمیان بگذارید.