لیزر خانگی

چرا لیزر بدن خانگی؟

چرا لیزر بدن خانگی؟

امروزه مناسب ترین روش جهت رفع موهای زائد بدن از بین روشهای مختلف یکی از دغدغه های افرادی ایست که به نظافت شخصی خود اهمیت میدهند، روشهایی از قبیل تیغ، که موجب کدر شدن پوست میگردد و دارای دردسر بسیار زیاد است و اپیلاسیون که درد بسیار زیادی دارد و برای افرادی که آستانه درد پایینی دارند به هیچ وجه مناسب نیست، اغلب خانم‌ها به دنبال روشی هستند که هم درد کمی هنگام از بین بردن موها داشته باشد و هم مدت رویش موهای زائد بدن را طولانی‌تر کند. هدف این مقاله این است که کارآمدترین و کم دردترین روش را به شما معرفی کنیم، تکنولوژی IPL یا دستگاه لیزر خانگی، اگر امکان پرداخت هزینه ی قدری بالاتر از روشهای دیگر را دارید میتوانید با نکته هایی که گفته میشود محصول مورد نظر خود را بهتر انتخاب کنید

جالب است بدانید که عموم مردم بر این باورند که موهای زائد پس از چند جلسه مراجعه به کلینیک دیگر باز نخواهد گشت، اما پس از مدتی شاهد رویش مجدد موهای زائد خود هستند، و هزینه های گزاف پرداخت شده برای این منظور، هدر خواهد رفت.

اما صحبت ما در مورد دستگاه های موجود در کلینیک های زیبایی نیست. روی صحبت ما با آن دسته از افرادی است که می خواهند در منزل و بدون صرف هزینه های بسیار زیاد از شر موهای خود خلاص شوند. دستگاه لیزر موهای زائد خانگی وسیله ای مناسب برای این افراد است.

دستگاه لیزر موهای زائد خانگی، در واقع دستگاه هایی مشابه دستگاه های لیزر موجود در کلینیک هستند اما در ابعاد کوچکتر، عملکرد ضعیف تر و طول دوره درمان کمی طولانی تر. اما این موضوع ضعف این دستگاه ها به حساب نمی رود؛ ضعیف تر بودن تابش های این دستگاه ها به این دلیل است که افرادی که از این دستگاه استفاده می کنند ممکن است تجربه کافی در استفاده از دستگاه لیزر نداشته باشند و در نتیجه در صورت قوی بودن دستگاه باعث ایجاد اثراتی مانند سوختگی و ایجاد لک در پوستشان خواهد شد.

میزان اثر بخشی لیزر های خانگی:

همانطور که گفته شد استفاده از  لیزر موهای زائد چه از نوع کلینیکی و چه از نوع خانگی اثر بخشی قطعی و دائمی در از بین بردن موهای زائد ندارند و عملی که انجام می دهند کاهش سرعت رشد و تعداد موهاست. و حتی در مواردی شاهد کمرنگ تر شدن و نازک تر شدن موها نیز می باشید. این اثر بخشی در لیزرهای خانگی و کلینیکی هر دو به یک صورت انجام می شود. شاید تنها تفاوتی که بتوان در مورد این دو نوع لیزر دانست، اثر بخشی طولانی تر لیزرهای خانگی نسبت به لیزرهای کلینیک است و اینکه تعداد دفعات لازم برای درمان ممکن است بیشتر باشد.

لیزر در واقع یک اشعه تک رنگ و تک طول موج است که توسط دستگاه های مخصوص به سطح بدن تابیده می شود. این نور ساطع شده باعث می شود تا فولیکول های مو که منبع اصلی رویش مو هستند تخریب شده و ضعیف شود. اما آنچه که باعث جذب اشعه ها می شود فولیکول ها نیستند بلکه رنگدانه های ملانینی هستند که در داخل مو یافت می شوند. به همین دلیل در اکثر مکان هایی که موهای نازک دارند و یا افرادی که موهای روشن و نازکی دارند اثر گذاری کم تر است و برعکس در مناطقی که موهای ضخیمی رشد کرده اند اثر گذاری لیزر بیشتر است.

 

منبع تغذیه در دستگاه های لیزر موهای زائد خانگی با دو روش است: باتری های شارژی و برق خانگی.

البته گفته می شود استفاده از باتری های شارژی از ایمنی بالاتری برخوردار است اما لیزرهایی که با باتری کار می کنند زمان استفاده شان کمتر است. به طور مثال در لیزر های تریا ۴X از زمانی که شارژ دستگاه صفر می شود تا زمان شارژ کامل آن دو ساعت طول می کشد و مدت زمان قابل استفاده تنها نیم ساعت تا ۴۵ دقیقه است و این باعث میشود تا مجبور شوید زمان زیادی را صرف لیزر کردن کنید، اما در عوض می توانید آن را با خود به هر جا ببرید. به هر حال این موضوع کاملا سلیقه ای است و شما اگر خواهان این نوع از لیزرها نیستید می توانید با رعایت قوانین ایمنی از  دستگاه های لیزری که به طور مستقیم به برق وصل می شوند استفاده کنید.

تعداد شات در لیزر های خانگی:

برای خروج شات از داخل دستگاه لیزر معمولا دکمه ای قرار داده شده است که با فشردن آن اشعه از داخل پنجره تابش به سطح پوست شما تابانده می شود. هر بار که این اشعه با فشردن دکمه به پوست شما تابیده می شود را یک شات یا پالس می گویند، البته بعضی از دستگاه های لیزر فاقد این دکمه هستند و تنها در صورتی که پنجره تابش در تماس مستقیم با سطح پوست شما قرار بگیرد به طور اتوماتیک اشعه را ساطع می کند. تعداد شات در دستگاه های لیزر خانگی بسیار مهم است.

پیشنهاد می کنیم لیزرهایی را انتخاب کنید که دارای شات نا محدود باشند. البته داشتن شات های محدود نیز دلیل بر بد بودن دستگاه لیزر نخواهد بود اما شاید بعد از گذشت چند سال مجبور به تعویض آن شوید ولی در عین حال می توانید آن ها را با قیمت پایین تری تهیه کنید.

تعداد سری لیزرهای موهای زائد خانگی:

تعداد سری در لیزر نیز برای بسیاری از افراد مهم است. سری هایی که در داخل دستگاه های لیزر موجود هستند برای نواحی مختلفی مانند بدن، صورت و منطق محدود مورد استفاده قرار می گیرند که این ویژگی در بعضی از لیزرها موجود نیست. البته با تمیز کردن سری لیزر می توانید از یک سری نیز برای نواحی مختلف استفاده کنید.

 

سنسور تشخیص رنگ پوست:

در لیزرهای خانگی به دلیل نداشتن مهارت کافی فرد استفاه کننده در تنظیم میزان درجه تابش اشعه، سیستمی تحت عنوان سنسور تشخیص رنگ پوست قرار داده شده است. این سیستم به وسیله پنجره ای که مخصوص تشخیص رنگ پوست می باشد عمل می کند. کافی است سنسور موجود در دستگاه لیزر موهای زائد خانگی خود را بر روی محلی که قصد لیزر کردن آن را دارید بگذارید تا رنگ پوست شما را تشخیص دهد و میزان درجه تابش به صورت اتوماتیک توسط دستگاه لیزر مشخص شود. این درجه ها در لیزرها عموما در ۵ یا ۶ سطح قابل تنظیم است. توصیه می شود در اولین استفاده از درجه های کمتر استفاده کنید و در دفعات بعدی در صورتی که می توانید درد آن را تحمل کنید و در پوستتان سوختگی ایجاد نمی شود آن را در درجه های بالاتر تنظیم کنید.

 

منبع https://bestreview.ir/