مسواک برقی

چرا مسواک برقی؟!

چرا مسواک برقی؟!

از مهم ترین مزیت هایی که میتوان برای مسواک برقی دانست اینکه در درجه اول مسواک برقی فارق از سن و توانایی افراد با کارایی بسیار بالاتری دندان های شما رو شستشو میدهد و نکته بعدی اینکه انگیزه افراد با ورد مسواک برقی به خانه به مسواک زدن را چندین برابر میکند، این موضوع در کودکان بیشتر دیده میشود چرا که وجود سری کوچک در مسواک برقی دسترسی و مانور پذیری بسیار بالایی برای شستشوی دندان های شما اینجاد کرده عمل مسواک زدن را بسیار آسان تر میکند .این موضوع را باید تأکید کرد که مسواک های برقی در مقایسه با مسواک های معمولی توانایی بیشتری در برداشت جرم و تغییرات رنگ لثه داشته و از این حیث نیز بسیار مورد توجه مصرف کنندگان این محصول قرار گرفته است.

 

بر طبق گفته تولید کنندگان این محصول، خرید مسواک برقی و استفاده از آن به نیروی کمتری برای برداشتن پلاک ها احتیاج دارد و سبب کاهش پلاک های دندانی در بزرگسالان می شود؛ در نتیجه از ایجاد خطرات احتمالی مثل تحلیل و سایش لثه، التهاب و خون ریزی لثه جلوگیری می کند.

مدل های مطرح مسواک برقی موجود در بازار

این نسل از مسواک های برقی با باتری کار می کنند و قیمت آن ها از سایر مسواک های برقی ارزان تر بوده و قابل حمل هستند اما عمر این دسته از مسواک های برقی کوتاه بوده و از نظر مکانیکی شکننده می باشند.

نسل دوم مسواک هایی هستند که با باتری کار کرده و باتری آنها قابل شارژ است. این دسته از مسواک ها دارای سری جداگانه بوده و قابلیت چرخش دارند.

نسل سوم مسواک های برقی سونیک است. این دسته از مسواک ها شارژی بوده و سری های مختلفی دارند.

نسل چهارم مسواک های شارژی هستند که دارای مود های مختلف و سری های مختلف برای انواع دندانها می باشند

 

محقیقین حوزه دندان پزشکی معتقدند که برای مسواک زدن بهتر است که دهان را به چهار قسمت  بالا راست، پایین راست، بالا چپ، پایین چپ  تقسیم کرده و برای هر قسمت حداقل ۳۰ ثانیه زمان گذاشته شود، حتماً شنیده اید که نزدیکانتان با وجود مسواک روزانه مجدداً دچار پوسیدگی دندان و و بیماری های لثه شده اند، یکی  از مهم ترین دلایل آن عدم اطلاع درست از زماندبندی صحیح حین مسواک زدن و همچینن اشتباه مسواک زدن است. به همین دلیل بسیاری از شرکت های سازنده مسواک برقی، زمان بندی را برای مسواک زدن تعیین کردند، این تایمر متناسب با زمان صحیح مسواک زدن تنظیم شده و و این امکان را به مصرف کننده میدهند با هر بار لرزش منطقه مسواک زدن را تغییر دهد.

نکته ای مهم که بسیاری از کاربران در هنگام مسواک زدن باید به آن توجه کنند؛ این است که فشار بیشتر به دندان ها باعث تمیز تر شدن بیشتر آن ها نمی شود، بلکه این امر به مرور زمان به دندان ها آسیب رسانده و مینای دندان را از بین می برد.

 

 

 

انواع مسواک برقی:

 

در هنگام خرید یک مسواک برقی به چه نکاتی باید توجه کرد؟

بازار امروز به دلیل تنوع فراوان مدل های مختلف مسواک خریداران را در خرید مسواک برقی دچار سردرگمی کرده است بهتر است هنگام خرید مسواک برقی به برخی ویژگی های آن توجه داشته باشید

 

 

سری های قابل تعویض مسواک برقی:

امکان تعویض سری های مسواک برقی از جمله مهمترین ویژگی های مسواک برقی است، چرا که سری های متنوع با کارایی مختلف میتواند اثرات مثبت مختلفی و متفاوتی ایجاد کند. از جمله این سری های می توانیم به سری های مناسب برای افرادی که دارای ارتودنسی هستند، سری جرم گیر و یا ساده ترین آنها سری های مخصوص کودکان اشاره کنیم.

 

میزان نگهداری شارژ در مسواک برقی:

میزان نگهداری شارژ در مسواک های برقی نیز از دیگر ویژگی های سودمند در خرید مسواک برقی است. این ویژگی به افرادی که مدام در سفر هستند کمک می کند تا به راحتی و بدون نگرانی بابت تمام شده شارژ مسواک خود، از آن استفاده کنند.

تایمر در مسواک برقی:

داشتن تایمر یکی از ویژگی هایی است که در خرید مسواک برقی اهمیت دارد چرا که این ویژگی به شما این امکان را می دهد که زمان مناسبی را برای مسواک زدن در نظر بگیرید و با استفاده بیش از حد به دندان های خود آسیب نزنید.

طراحی بدنه مسواک برقی:

طراحی اورگونمیک بدنه نیز در خرید مسواک برقی بی تاثیر نیست، چرا که طراحی نا مناسب در دسته مسواک های برقی باعث خستگی در مچ دست شما خواهد شد و همچنین برای افرادی که از بیماری هایی همچون آرتروز رنج می برند نا مناسب است. همچنین در کودکان طراحی متنوع و رنگ بندی جذاب میتواند مهم باشد؛ در هنگام خرید مسواک برقی مورد نظرتان بهتر است آن را در دست گرفته و کار با آن را امتحان کنید و در صورت راحتی آن را خریداری کنید.